HTML

Patreides blogja

Miről szól? Szerintem mindenféléről, ami eszembe jut... de főleg zenéről.

Friss topikok

Linkblog

Katie Melua - If The Lights Go Out

2011.01.08. 01:08 Patreides


Ha a fények kialszanak...

Azt mondják, a világnak menthetetlenül vége,
Azt mondják, ez a vég már nincs oly távol,
Azt hiszem tévednek,
Ne töltsd aggódással az életedet,
Kezdj el a mának élni,
Ne gondolj a holnapra.

És ha mindannyiunknak leoltják a lámpát,
És ez csak egy-két év,
És még az ég is úgy hullik le, mint a záporeső,
Én akkor is itt leszek veled.
Én veled bukom el.

Megpróbálok elnyerni mindent, amire érdemes vagyok,
Veled maradni addig, amíg vége nincs a Földnek.
Ne hagyj cserben,
Ne hagyd, hogy az érzéseid legyőzzenek,
Ne add fel, és meg ne hátrálj,
Ne gondolj a holnapra.

Mert ha mindannyiunknak leoltják a lámpát,
És ez csak egy-két év,
És még az ég is úgy hullik le, mint a záporeső,
Én akkor is itt leszek veled.
Én veled bukom el.

És ha mindannyiunknak leoltják a lámpát,
És ez csak egy-két év,
És ha még az ég is úgy hullik le, mint a záporeső,
Én akkor is itt leszek veled.
Én veled bukom el.

Én veled bukom el.

(Zene/szöveg: Mike Batt)


A 2007-es Pictures albumon (Katie harmadik albuma) jelent meg ez a dal, szerzője Mike Batt, Katie felfedezője, mentora, akivel az első három albumán együtt dolgozott. A dal tulajdonképpen cover, feldolgozás, mert Mike régebben írta, és nem Katie az első előadója. De mint több más Mike Batt által írt dal (pl. a Thank You, Stars), ez is Katie előadásában vált igazán ismertté. Hiszen 2002-ben, amikor Mike Batt, a veterán zenész Katie-t a The Brit School-ban felfedezte, tulajdonképpen egy olyan előadót keresett az együtteséhez, aki szépen előadja az ő, jobbára már jó ideje a fiókjában sorakozó dalait. Azután a dolgok másképpen alakultak, mert Katie-ben olyan munkatársra talált, aki maga is ír dalokat, és akivel Mike közösen is írt jópárat.
Érdekesség, hogy amikor az If The Lights Go Out single megjelent, kicsit megváltoztatták a szövegét az albumon hallható eredeti verzióhoz képest. Egészen pontosan kihagyták a "don't" szót a "Don't think about tomorrow" sorból, valami okból így téve "pozitívabbá" a mondanivalót. Nyilván közrejátszott ebben az a tény is, hogy pár hónappal korábban, 2007.07.07.-én Katie is fellépett a Föld jövöjéért, a globális felmelegedés és a környezetszennyezés elleni fellépés jegyében rendezett Live Earth koncertek hamburgi helyszínén.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: apokalipszis világvége katie melua apocalypse mike batt if the lights go out

A bejegyzés trackback címe:

https://patreides.blog.hu/api/trackback/id/tr282568828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása