HTML

Patreides blogja

Miről szól? Szerintem mindenféléről, ami eszembe jut... de főleg zenéről.

Friss topikok

Linkblog

Mike Batt - Soldier's Song

2012.09.28. 03:50 Patreides


A Katona Dala


Füst szállt fel lassan, ahogy
Leszállni kezdett az alkony,
Messzi határvillongás
Tüzei égtek a láthatáron,
S én tizenhét évesen kinyargaltam,
Hogy elérjem az első csapatom
Sok évvel ezelőtt.

És egy tanyaházra találtam,
Ahol egy asszony szívesen látott,
Ételt és bort adott nekem,
S a szél ellen menedéket nyújtott.
Hogy szolgáljam királyom,
S elérjem ezredem, feltartott
Sok évvel ezelőtt.

Azt mondta:
Katona,
Mielőtt a harcba elengedlek  
Ó katonám,
Ma éjjel fiúból férfivá teszlek.  
A gondjaiba vett
Azon a vad és ködös éjszakán,
A parázsló tűz mellett  
Ő az asszonyom volt.

És mikor felkeltem reggel,
Elmentem, mielőtt felébredt volna,
És elvágtattam onnan, őt
Egy szó nélkül elhagyva.  
Az egyetlen, amit hallottam
A távoli gyalogság hangja  
Volt azon a reggelen.

És azon a napon tíz évet öregedtem
És ezer halált haltam,  
Megismertem a fagyos acél tapintását
És a rettegés érzését a mellkasomban.  
De a lecke, amire emlékezni fogok
Míg csak nem fekszem végső nyugalomban
Folyton visszatér.

Azt mondta:
Katona,
Mielőtt a harcba elengedlek  
Ó katonám,
Ma éjjel fiúból férfivá teszlek.  
A gondjaiba vett
Azon a vad és ködös éjszakán,
A parázsló tűz mellett  
Ő az asszonyom volt.

És mikor a háború kockáját vetvén
Kijött a győzelem,  
Az én részeg ifjú cimboráim
Mentek, hogy a mulatság meglegyen.  
S nem volt egy ház sem, ami nem égett,
Ahol nem tomboltak kegyetlen  
Azon az estén.

Így elvágtattam arra a helyre újra
Keményen, ahogy csak lovagolni tudtam,  
De a magányos hegyoldal menti
Ösvény volt az, ahol rátaláltam.  
Az én bátor bajtársaim keze között
Szenvedett ő, s feküdt holtan,  
Sok évvel ezelőtt.

Azt mondta:
Katona,
Mielőtt a harcba elengedlek  
Ó katonám,
Ma éjjel fiúból férfivá teszlek.  
A gondjaiba vett
Azon a vad és ködös éjszakán,
A parázsló tűz mellett  
Ő az asszonyom volt.

(Zene/szöveg: Mike Batt)

Mike Batt - Soldier's Song (live)

The Hollies - Soldier's Song

(Mike Batt a Brit Hanglemezgyártók Szövetségének alelnöke, a Dramatico Kiadó tulajdonos-igazgatója, zeneszerző/szövegíró/karmester/rendező, Katie Melua felfedezője, producere és szerzőtársa.
Olyan dalok szerzője egyebek között, mint a Bright Eyes (Art Garfunkel), The Closest Thing To Crazy, Nine Million Bicycles, If You Were A Sailboat (Katie Melua), Sometimes When I'm Dreaming (Agnetha Fältskog).
A Soldier's Song évtizedekkel ezelőtt született, Mike Batt a The Hollies számára írta/komponálta eredetileg, több más dal mellett.

1 komment

Címkék: mike batt

A bejegyzés trackback címe:

https://patreides.blog.hu/api/trackback/id/tr704807609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

h.flora 2012.09.28. 17:42:36

:)
... a ferdítés szerénység, a fordítás nagyszerű munka. Csak mondom :)
Szeretem ezt a dalt, tetszik a The Hollies előadásában is.
süti beállítások módosítása